Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska

Zjazd Liderek Ery Nowych Kobiet w Mielnie już za mną. Przeżycia z tego wyjazdu zostają ze mną na dłużej a zdobytą wiedzą koniecznie chce się z Wami podzielić. Wierzę, że to co zrobiło na mnie wrażenie będzie też interesować Ciebie – dlatego jeżeli ciekawi Cię temat jak żyć zdrowo i wyglądać pięknie w minimalistycznym planie do sto dwudziestego roku życia to koniecznie czytaj dalej (mikroodżywianie). Jeżeli chcesz wiedzieć jak wychować dziecko emocjonalnie zdrowe – emo sapiens – czekaj na kolejny wpis.

Jeżeli jeszcze nie przynależysz do Ery Nowych Kobiet – a jesteś kobietą światłą i chcącą od życia wiele dobrego dla siebie – koniecznie zdobądź wszystkie potrzebne Ci informacje tutaj.

Ale nie ma co przedłużać.

Pod ogromnym wrażeniem, i żyję tym od weekendu w Mielnie – zrobiło na mnie mikroodżywianie. Nazwa tak mało chwytliwa, że w przypadku jedzenia wszystko co łączy się z ilością mikro do tej pory było dla mnie nie do zniesienia. Jednak mikroodżywianie – w rozumienia odżywienia organizmu mikroskładnikami zrewolucjonizowało moją wiedzę na temat odżywiania. Nie mogę uwierzyć, że zdrowie jest na wyciągnięcie ręki a ja nigdy wcześniej o tym nie słyszałam.

Ale od początku.

Co to jest mikroodżywianie?

Specjalistką od mikroodżywiania, której słuchałam przez 2 dni z zapartym tchem jest Marta Mieloszyk Pawelec. Nie tylko nie można się było oderwać od słuchania – ale i od patrzenia na Martę. Lśniące włosy, bijąca blaskiem skóra, energia. To przekonuje najbardziej. To jest dla mnie największa rekomendacja. Bo mam nadzieję, że Ty też już wiesz o tym, że najnowsze badania naukowe mówią o znacznie mniejszym niż wierzono do tej pory znaczeniu genów. Jest to zatem dobra wiadomość – bo wszystko jest w naszych rękach. Ale jest to też informacja, która wytrąca wszystkie wymówki, którymi do tej pory można było sypać niczym z  rękawa.

Jeżeli masz tyle sceptycyzmu co ja do tematu diet to wiem, że jeszcze na tym etapie czytania nie czujesz podekscytowania. Ja odporność na nowinki dietetyczne nabyłam podczas rekonwalescencji po wykluczających coraz co innego – cudownych dietach. Jadłam same tłuszcze, jadłam same białka, jadłam samą pszenicę, łaczyłam i nie łączyłam – wariancji mojego żywienia było sporo. Efekt? Projekt bikini wciąż przede mną a chroniczne zmęczenie, zaburzenia nastroju, androgenowe łysienie wpisane w codzienność. W zasadzie do wszystkich tych dolegliwości od lekarzy słyszałam, że taka moja natura a teraz jeszcze w poradni chorób metabolicznych usłyszałam, że przecież mam już 40 lat – to co ja bym chciała od życia.

A sęk w tym, że bym chciała. Bo odkąd zaczęłam żyć swoim życiem, odkąd jestem świadoma swoich potrzeb i marzeń to mam planów na conajmniej najbliższe 100 lat. Więc absolutnie nie godzę się na zwijanie się z moimi planami – wręcz przeciwnie – dopiero rozkwitam (lepiej późno niż później)  i dlatego zdrowie mi potrzebne.

Zdrowie przestało już być tylko tytułem fraszki szkolnej recytowanej na polskim.

„Ślachetne zdrowie,

Nikt się nie dowie,

Jako smakujesz,

Aż się zepsujesz…”

Mam nadzieję, że Ty doceniasz wagę zdrowia za wczasu – zatem przytoczę teraz mądrą definicję mikroodżywiania na wypadek gdyby ktoś z Was biegle się obracał w świecie medycznym i chemicznym  – a potem ja powiem to własnymi słowami.

Mikroodżywianie to Interdyscyplinarna dziedzina stanowiąca połączenie elementów medycyny, farmacji i dietetyki. Nauka o roli mikroskładników naszej diety w budowaniu optymalnego poziomu zdrowia. Ma na celu poprawę stanu zdrowia i funkcjonowania organizmu dzięki indywidualnemu poradnictwu żywieniowemu opartemu nie tylko na makroskładnikach, ale również witaminach, mikroelementach, kwasach tłuszczowych i probiotykach, prebiotykach, jak również czynnikach epigenetycznych – grupach metylowych i acetylowych, które aktywują transkrypcję lub wyciszenie genów.

Specjalista zajmujący się zdrowiem potrafi wykazać korelację pomiędzy objawami chorobowymi lub dyskomfortem pacjenta, a niedoborami poszczególnych mikroelementów.

 ZASTOSOWANIE MIKROODŻYWIANIA W PRAKTYCE (MOŻE STANOWIĆ NIEZALEŻNĄ METODĘ TERAPEUTYCZNĄ LUB STANOWIĆ UZUPEŁNIENIE TERAPII FARMAKOLOGICZNEJ):

A prościej (tak jak ja to zrozumiałam) – to wykonywana jest analiza funkcjonalno żywieniowa, która określa czego nasz organizm ma za mało a czego za dużo. Temu służy wywiad a następnie badania laboratoryjne – bardziej wnikliwe niż typowa morfologia – jednak tej nie pomijamy.

Wiedza na temat działania organizmu człowieka pozwala w odpowiedniej kolejności „naprawiać” w organizmie to co do tej pory doprowadziliśmy do działania dysfunkcjonalnego bądź nie działania:) . Czyli eliminowane są stany zapalne o których istnieniu często nie mamy zielonego pojęcia a tlące się latami prowadzą do poważnych chorób w tym nowotworowych, uzupełniane niedobory składników, które przywracają prawidłowe działanie naszego organizmu.

Niesamowite jest to, że Marta ma na swoim koncie wyzdrowienia osób, które były poważnie chore. I nie lekami, cudownymi eliksirami – a jedzeniem.

Czyż to nie brzmi cudownie?

Jeżeli macie problemy zdrowotne to koniecznie odsyłam Was do Marty (instagram) i kliniki.

A jeżeli masz się świetnie to świetnie – bo wystarczy Ci pigułkowa wiedza z książki Marty na temat młodości.

Piramida długowieczności wygląda tak:

Zaczynając od podstawy czyli najważniejszego elementu:

  1. nastawienie do życia, umiejętność relaksacji i radzenia sobie z emocjami
  2. Dieta
  3. Aktywność fizyczna
  4. Nawadnianie i świadome, głębokie oddychanie dotleniające komórki
  5. Mikroodżywianie
  6. Pielęgnacja ciała

Posiłki:

Śniadanie 40 minut po przebudzeniu. Nie węglowodanowe! Śniadanie to białko, warzywa, oliwa (szczegółowe zalecenia znajdują się w książce)

II śniadanie – proteinowo-węglowodanowe

Obiad – zrównoważony posiłek

Po 16-ej ogranicz nabiał

Podwieczorek – coś słodkiego. Dobre węglowodany tu są konieczne – co oznacza np. 2 kostki gorzkiej czekolady

Kolacja – węglowodany złożone.

Przepis na młodość w pigułce:

Pierwsze zalecenie zdrowego starzenia brzmi: unormuj masę ciała!

2 łyżki oliwy z oliwek i 2 łyżki oleju rzepakowego z pierwszego tłoczenia dziennie

1 raz w tygodniu czerwone mięso

1 dzień wegetariański w tygodniu ( dla wegan i wegetarian to kiepska wiadomość – ale Marta zwraca uwagę na potrzebę zrównoważenia białka zwierzęcego z roślinnym)

2-3 razy w tygodniu ryba

1 kawa dziennie i 1 kieliszek dobrego czerwonego wina.

Jak Wam się podoba?

Jeżeli macie nietolerancje, wyeliminowaliście gluten i laktozę – to Marta i tu przychodzi z pomocą. Nietolerancje są odpowiedzią organizmu na to co się złego zadziało. Wyeliminowanie produktów drażniących pomaga – ale pozostawia nasz organizm zubożony. Bo potrzebujemy różnorodności składników. Praca z Martą umożliwia wyeliminowanie nietolerancji!!!

A dotychczasowy mój poziom wiedzy uwzględniał jedynie to, że można wiedzieć czego nasz organizm nie toleruje i ograniczać to. A tutaj okazuje się – że dostępne są metody pozbycia się tych stanów.

Tak samo androgenowe łysienie – okazuje się, że nie jest już dla mnie wyrokiem dożywotnim. Dlatego wybieram się koniecznie do Marty.

Dlatego Kobiety – jeżeli czujecie, że Wasze zdrowie niedomaga – to nie musi tak być. Im wcześniej tym lepiej się za to zabrać. Można już dziś zacząć:

– przestrzegając chociażby tej pigułki wiedzy, którą Wam zdradziłam.

można kupić książkę „ Żyj 120- lat czyli moc mikroodżywiania”

– można zapisać się na konsultację do Kliniki 

Co o tym myślicie?

Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska

Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska Mikroodżywianie_Katarzyna Sadowska

lessthanperfect.pl

Prowadzę te konta Z MYŚLĄ o nauce KOCHANIA nieperfekcyjnego ŻYCIA. Bo życie można przeżyć CIEKAWIE i z dobrą ENERGIĄ. Dlatego LESS THAN PERFECT to miejsce inspiracji dla osób chcących się rozwijać i dla tych co chcą uwierzyć w siebie. To miejsce nauki kochania życia od zaraz i tu zaczynamy od pokochania siebie. To miejsce gdzie zachęcam by zmieniać się wspólnie ze mną na lepszą wersję siebie.  To miejsce nauki odnajdowania szczęścia w codzienności. To miejsce gdzie uczymy się od siebie, szukamy wzajemnych inspiracji. Jeżeli też chcesz coś zmienić w swoim życiu - to zostań ze mną. 

Ostatnie video